Jag kan inte bara släppa 60 miljoner.

Jag kan inte släppa kungafamiljen, förlåt.
Vi betalar ca 6 kr om år till kungahuset, det är inte mycket i sig, det blir ca 5 miljoner i månaden. Vad kan man göra med 5 miljoner kronor? Eller de 60 miljoner de blir på ett år? Tänk om vi skänkte de 6 kronorna till UNICEF. Eller la dem på äldreomsorgen, eller använde dem till att hjälpa de krigsdrabbade. Jag vet att det finns mycket annat som pengar går till som de inte borde men just kungafamiljen är något som är så socialt accepterat, det är helt okej för dem att de har pampiga bröllop och dyra klänningar. De representerar Sverige och gör välgörenhetsgrejjer osv. ja, men tänk hur mycket MER bara de 6 kr kunnat göra om de inte fick lägga en hel del på egna resor, personal och kläder. Jag har inte hela bilden. Det är min åsikt och jag tycker det är värt att fundera över. (Men källa på inkomsten finns här)
-------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0