Tid

Sitter på skolan och läser om den politiska ekonomin. Vad glad jag är att jag börjat plugga igen. Det känns att jag vuxit sen gymnasiet. Det är intressant och politisk ekonomi är något jag verkligen inte brydde mig om i gymnasiet. Men jag har kört fast lite nu. Jag ska skriva en argumenterande text om sextimmars arbetsdagar. Det enda jag kan tänka på är att jag själv är på skolan 8.30-15.40 och sen börjar jobba 16.00-21.00, det är en 12 timmars dag. Det känns väl inte direkt bättre att jag kommer göra en sån dag till på fredag, sen jobba lördag. Söndag lär ju gå åt att tvätta och städa. Jag kommer göra många sånna dagar dehär året, hoppas jag. Inte för att jag vill, utan för att jag inte har råd att leva annars. Tanken på att ha ett heltidsarbete med sextimmars dagar känns rätt lockande. Jag har lite svårt att se att det kommer gå framåt idag. Alltså att jag kommer att nå mitt mål. De är för högt, jag har inte nog mycket bokstäver på betygspappren. 
-
På tal om något helt annat så har Mr weeknd släppt nytt. Mycket bra, jag gillar. Beauty Behinde The Madness heter albumet, jag länkar. Bäst är helt klart Shameless. Jag har lyssnat på den om och om igen i 3 dagar. Värt.
 
 
Tog och tittade på Straight Outta Compton igår också, NWAs biografi eller vad man kallar de. Rätt bra, svårt att sätta sig in riktigt, de är så mycket gangster. Helt klart jobbigast att se Eazy-e dö, även om jag visste att det skulle hända.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0