Fack it then, jag gör det själv.

Så jag ska söka högskola, igen. Vet ni vad som är minst motiverande med det? Alla ni som kom in den här hösten. Vet ni vad som är näst värst? Att försöka veta om det jag söker är rätt sak. Försöka veta om jag kommer vara bra på det, om jag kommer tycka att det är roligt, om det kommer vara värt ett lån och flera år av mitt liv. Sen är det också hela grejjen med att komma in. Det känns inte så lovande idag. Det är inte så mycket som känns särskilt lovande idag. Det känns som att jag trampar vatten. Har kollat på några motiverande tal, det gör mig bara mindre taggat, de gäller människor som redan har en karriär. Det känns som att jag konstant leder, jag drar och drar, släpar på min omgivning, det är så mycket som kräver min energi. Jag hinner inte riktigt ladda mig själv, jag har inte nog med energi kvar när det kommer till mig själv och det jag vill lyckas med. Jag har varit irriterad på mycket på senaste. Igentligen borde jag väl vara nöjd, jag menar det är väl såhär det känns att vara lycklig. Skola, jobba, städa, tvätta. Just idag drömmer jag om ett liv som Kardashian's. Har Petters nya i lurarna idag, undrar vad jag skulle kunna göra som inte är allt för ansträngande. Är rastlös, är det ett återkommande tema för mig kanske. Jag kanske ska bli advokat eller liknande, har hört att man kan bli rik på det. Jag vet inte vad jag vill ha mer än pengar, jag är nog materialist, nej, jag vill bara kunna bo och äta och köra bil utan att plocka fram miniräknaren först. Ja, det är ett i-landsproblem, för jag bor, äter och kör bil, men jag jobbar fan för det och ändå är det tight på slutklämmen, det är inget konstigt, så gör vi alla. Jag skulle vilja komma framåt, men det är nog bara som livet är ibland, en fot framför den andra. Det är mount everest idag men det löser sig, på med skygglapparna, fokus, jag står ändå själv i slutändan.
-
Så tills dess är det bara fack it then, jag gör det själv för ingen här verkar kunna göra det som jag kan.
För instängd, det finns en gräns och om du ställer dig ivägen går jag igenom dig, jag går rakt fram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0