Vardag

Jag tror inte vinter har någon större betydelse i mode-världen. Jag är av den typen som gärna knappar in 'outfit inspiration' på google/tumblr då och då för att få fart på fantasin. Idag la jag till ordet 'winter' haha! ingen av dessa vackra tjejer med snygga kläder bor längre upp än göteborg kan jag ju lova. Det blir lätt lite tråkigt på vintern, kläderna. Jag menar, det spelar ingen större roll vad du har på dig så måste du ändå dra på den gigantiska täckjackan, den fluffiga halsduken, vinterkängorna och förstöra frisyren med mössa. Halleluja. Maskaran rinner och fingrarna är för kalla för att det ska gå använda touchskärmen på mobilen.
På tal om mobiler så har jag övergett apple och skaffat en samsung galaxy s5. Mycket kul pryl även om jag inte är så haj på den än. Som om de inte var nog med en ny mobil så fick jag årets julklapp till. En fitbit flex, ett träningsarmband som ger mig dåligt samvete. Om den kunde låta bli att räkna kalorier hade jag varit nöjd iförsig. Jag går mina steg och är på gymmet nog mycket. Det mest intressanta med dehär armbandet är att den har koll på hur bra jag sover, haha. Ganska crepy igentligen men rätt tufft tycker jag. Den vibrerar ganska kul också, när jag gått alla steg den vill att jag ska eller gjort mina 30 'very active minutes' så firar den, blinkar och vibrerar. Det är faktiskt rätt motiverande måste jag motvilligt erkänna. Jag vill så gärna att den ska fira mina prestationer på gymmet så jag går faktiskt dit. Idag blev jag dock så trött efteråt att jag somnade och sen åt godis. Det tycker den inte om. Men å andra sidan så har jag inte loggat kalorierna för dagen för att slippa se det. Jag har stora problem med att räkna kalorier. Jag vet, ''var nöjd med dig själv'' ''du är inte tjock'' blablabla.. Nej, jag mår prima och jag är verkligen inte tjock, men jag vill inte bli det heller. Sen så mår jag bättre med mig själv om jag kapar bort lite choklad (tårar) och faktiskt gör några minuter på gymmet. Det syns väl inte att jag tränar, men jag mår bättre psykist. Endorfiner och grejjer. Jag känner mig duktig och är det nåt Mia gillar så är det att känna sig duktig.
 
Så vad händer på hemmaplan? Jaa, bortsett från gymmet och min nyfunna vän fitbit flex så rullar det på som vanligt. Simon går skola och spelar cs. Jag tvättar, städar, diskar. Skriver komihåglappar, försöker förstå mig på jobbdjungeln. Åkte hem till mamma i söndags och klappade katt och packade med ännu mer kläder, som om jag inte har nog av det än. Ibland skulle jag vilja göra som winnerbäck, slänga bort allt jag har och bara spara en fast telefon. Men jag är väl materialist som de flesta andra är. Sen vet jag inte om en fast telefon är de enda jag skulle spara. Jo, jag skulle slippa internet och ändå kunna prata med mamma och pappa. Och storebror och Simon. Tror inte han skulle gå med på det dock. Eller kanske. En stuga i skogen, åh så många gånger jag drömt om att bara flytta ut i skogen och vara helt självförsörjande. Det kommer aldrig hända men så fint det hade varit. Haha, det hade nog inte varit så fint heller iförsig. Vilket slitigt jobb att lyckas leva på jorden nu när man är så van att kunna gå på coop och köpa mjölk eller vad man helst vill. Men hade jag varit i 20årsåldern när gröna vågen hände så hade det nog inte varit så konstigt om jag hade hakat på. 
 
Men det var allt för mig idag. Jag är dålig på att uppdatera, jag vet. Men jag bloggar för min skull.
Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0