Wanderlust

You’re in love with something bigger than love.
You believe in something stronger than trust.
-
Återupptäcker The Weeknd. Han lyckas alltid nå mitt hjärta med sina relativt lugna melodier och vulgära texter. Kom från gymmet för inte så längesen. Dagarna flyter ihop, skola, gymma, duscha, sova, kliva upp och repetera. Det är samma sak varje dag. Vardag kallas det har jag hört. Tappar bort mitt sociala liv den här veckan. Jag har backat in i mitt hörn igen, gömmer mig bland skuggorna och lägger mig inte i mitt eget liv. Tänker, tänker och tänker igen. Det är nog därför jag trivs på gymmet, jag tänker inte på gymmet, det är som att tiden bara går och jag bara går med. Förut stannade jag aldrig längre än en timme, nu går två timmar fort. Försöker fylla ut kvällarna med träningen, kan inte fokusera på något annat. Kan inte sätta mig ner, rastlösheten jagar mig som min egen skugga, den går inte springa ifrån och ändå försöker jag varje dag. Jag vet inte om det beror på att jag inte bryr mig eller om det beror på att jag är osäker. Kan inte riktigt se vad som är viktigt. Det här är ännu en evighetsvecka. På lördag kommer Sofia och jag är så glad över det men det är så länge kvar, det är onsdag, onsdag? Jag hade tisdag redan i måndags. Jag borde börja fundera på jobb. Jag borde söka utbildning och lägga upp en strategi men det tänker jag inte. Jag tror jag tänker ta det som det kommer och hoppas på att mina föräldrar inte får en hjärtattack av det. Men pengar, pengar är ett djävulens påfund, hur kommer det sig att en del bara fokuserar på att tjäna så mycket det bara går och sedan sitta och gotta sig i alla pengar utan att göra något av dem? Och samtidigt finns det dem som inte har ett öre och är glad för lite mat. Världen är uppochner. Jag med så jag antar att vi passar bra ihop. Vad mycket jag svamlar idag. Det är ungefär lika organiserat som i mitt huvud och ni vet hur mycket ordning jag har där, ja. 
-
)
-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0