Skogsplantera

Vi kommer aldrig komma överens du och jag. Vi kommer alltid ha olika åsikter, olika värderingar och prioritera olika. Jag har ingen Gud, det värsta jag vet är främlingsfientlighet, mjukisbyxor och skinjacka tillsammans är det fulaste jag vet och jag tycker att komma i tid är det viktigaste som finns. Det är bara några saker. Vi är olika, vi tycker olika och vi har olika rutiner. Inget fel med det. Så varför dömmer vi varandra så hårt? Titta dig själv ordentligt i spegeln innan du kritiserar någon annan. Och se fan till att du inte har foppa-tofflorna på dig när du går ut.
-
Planta mera, skogsplantera. Jag är slut. Jag är trött. Jag är.. Taggad på midsommar i Håxås. Jag är så mycket. Jag är lite för mycket när jag är trött, tillomed för mig själv. Jag har fyra dagar helg och jag kunde inte njuta mer. Jag kan inte fokusera. Jag saknar Natalie, jag saknar Sofie, jag saknar Sofia, jag saknar Louise. Jag saknar att ha tid. Jag saknar att gå skola och kunna gå runt som man ville. Jag saknar att kunna leva på ingenting och inte behöva tänka på framtiden. Jag slösade så många år. Jag slösade så mycket tid på att alltid vilja ha mer. Alltid vilja ha något annat. Någon annan. Nu har jag två timmar fritid per dag. Jag har så mycket jag måste göra. Så mycket jag inte hinner. Jag hatar det här, jag har så mycket att ordna att jag någonstans tappar bort så många vänner. Det är som att jag inte har tid att underhålla mina vänskaper. Det är viktigt, det är riktigt viktigt att göra det. Men det är så svårt. Jag spenderar hela dagarna i skogen utan täckning, kommer hem, äter, ordnar upp så jag är redo dagen efter, somnar och repeterar. Jag har ett mål, med målet kom saker att göra. Jag vill alltid att allt ska gå så fort. Jag sätter fokus där jag behöver fokus just nu. Varför bor vi inte alla i ett stort kollektiv så jag kan hälsa på alla varje dag. Göteborg, Stockholm, Östersund och jag sitter här i lilla Gåxsjö med så lite pengar och så lite tid. Jag ska gottgöra den här sommaren mina vänner. Det lovar jag er alla. Jag kommer tillbaka.
-
Gräset verkar alltid grönare på andra sidan säger dem. Har du testat att vattna din egen sida?
-

Kommentarer
Postat av: Sg

❤️

2014-07-06 @ 16:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0