Guldhjärtan

Det är något speciellt med svensk musik. P3 Guldgala gick av stapeln för inte längesen och jag ryste mig igenom hela grejjen. När man blir så inne i det hela att man applåderar högt, helt själv, sittandes framför datorn på skolan, klockan två på natten, då, då är det bra. När jag tänker efter, tänker på vad jag föredrar att ha i lurarna genom dagar, oavsett om dagen är bra, dålig eller bara måste bli gjord så har jag helst något svenskt på för hög volym. Svensk musik säger mig mer än något annat. Den är nu, den talar om vart vi är nu, vart samhället är, vad som är viktigt, när du borde lägga måsten åt sidan. Som ni helt klart vet så är jag en sucker för hiphop, inte sagt att det är det enda som ljuder ur mina högtalare. Elliphant ljuder just nu eftersom att humöret är på en relativ topp. Lars Winnerbäck, Melisa Horn och Lisa Ekdahl de dagar då känslor bara måste kännas. Maskinen när jag känner mig bättre än alla andra. Stor, Kartellen, Sebbe Staxx, Linda Pira osv. när jag behöver boosta min självkänsla och tuffa till mig lite. Looptroop Rockers, Organismen, Snook, Timbuktu när jag är trött på samhället. Avicii och Style of Eye när det är fredag och dags att knäppa en öl. Sabaton och Hardcore Superstar på gymmet för att kunna lyfta de där extra kilona och klara tio minuter mer på löpbandet. Förstår ni vart jag är påväg? Det finns fruktansvärt med talang i detta land och på något sätt så har jag i princip slutat med att lyssna på något annat än det som skapats här, i sverige. I lilla lilla Sverige så har vi alltså artister, konstnärer och poeter så många att jag inte behöver leta längre än de lilla samhälle jag kommer ifrån för att hitta något jag kan låta ljuda i lurarna när jag kämpar mig genom dagarna, pratar självklart om Ismen, Johan Alander. För att inte vara särskilt musikalisk så är jag fruktansvärt intresserad av musik.Jag förstår även att Håkan Hällström vinner en hel del även om jag personligen inte tycker om hans röst- Jag har igentligen mer att säga om detta men jag måste kramas med kudden och köra bil tidigt imorrn (idag). Så jag delar med mig av några svenska godingar, av alla sorter, om ni kikade på Guldgalan så kommer ni känna igen dessa säkert.
-
-
-
-
-
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0