Think twice, it's another day for you and me in paradise.

Hej, jag är hemma nu. Efter streetstar. Vilken sjuk grej, vilka dansare det finns. Tror aldrig jag har gapat så mycket. Alla är så himla duktiga, inte minst Dancehall, dom röjde verkligen på skoltävlingen och alla break-killar, modiga pojkar det. Tyvärr drog jag på mig en fin förkylning så det blev inte mycket röjjande för min del men jag kom hem med ett par nya skor, en ryggsäck, en blvck scvle tröjja och en massa dans i huvudet. Fin helg. 
-
Jag har inte skrivit bra på så länge att det känns som att det fattas något. Som att jag är lite blekare utan skrivandet. En annan sak jag tänkte på på bussen på väg hem, som jag igentligen tänkt på rätt ofta på ett tag nu. Förstår ni hur lyckligt lottade vi är? Förstår du att varje dag får du vara mätt, du har tak över huvudet och de allra allra flesta av oss har en familj som hjälper oss och finns där. Jag kan inte för hela mitt liv förstå varför det ska klagas så fruktansvärt mycket. Räcker det inte? Räcker det inte med att du är vid liv och har det du behöver för dagen? Jag vet att jag låter som en sur gammal tant nu men jag menar inte att man aldrig får klaga. Det jag menar är att du kanske borde tänka två gånger innan du klagar på att du måste gå till skolan ibland, maten kanske inte smakar som på en femstjärnig resturang och det kanske inte är så hemskt att gå skola igentligen, vi får ju tillomed betalt för det. Det kanske finns något annat att prata om? Tror ni inte det? Kanske finns något positivt i livet som är värt att nämna än att påpeka alla småfel som alla har. Jag klagar, jag vet att jag klagar på väldigt mycket som inte alls är värt att klaga över, men jag har tänkt på det nu ett tag och försökt att åtminstone hålla det för mig själv eller klaga lite till mamma, mammor kan man klaga till för det är en av anledningara till att man har en anser jag. Och där är vi ju tillbaka till det jag menar lite, jag har en familj, awesome! Haha, sen lär jag ju måsta förtydliga för er att jag inte menar att man aldrig ska klaga, jag vill bara att ni ska tänka en gång till innan ni klagar. Klagande leder oftast bara till att man drar ner stämningen i omgivningen och det är det jag vill slippa. Jag vill inte att andra ska bli sura för att jag har ett i-landsproblem.
-
Nu ska jag färga mitt hår lite, tror jag.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0