I wanna cause a fight

Borde städa, skulle städa. Men ord flyger genom mitt huvud. Likt en sinnessjuk människa flyter meningar och tankar genom mitt huvud och får mig att dansa. Dansa efter ord, det snurrar. Jag vill slåss. Jag vill bli arg, jag vill få ett utfall, jag vill känna. Jag vill känna på riktigt, en känsla, en känsla som bara tar över allt, en känsla så stark att den slår mig till backen, att den får mig att vibrera. Jag vill prestera, jag vill göra något med ett resultat så bra att hela världen jublar, jag vill känna mig bra, jag vill ha bekräftelse, jag vill för en gångs skull glänsa. Jag vill känna mig viktig, känna mig behövd. Jag går runt i någon slags dimma, inget fel på den dimman, jag är nöjd, jag är glad men jag är inget annat. Jag vet inte. Jag vill bli accepterad men jag vill inte anpassa mig, jag vill inte bli en av alla andra, jag vill inte. Eller, jag kan inte, jag kan inte vara som alla andra men jag orkar inte med fördommar, jag orkar inte behöva försvara mig, jag orkar inte behöva ha en mur. Jag orkar inte vara en klippa, jag orkar inte vara stabil och säker. Jag är stabil och säker, jag är det, men bara för det kan du inte kasta all skit på mig, jag är inte skapad för att lösa andras problem, jag har nog med mitt eget liv. Klaga på, gör det, men inte för mig för jag lyssnar inte. Jag bryr mig inte och kom inte med dåliga ursäkter för du vet att jag inte tror på dem. Försök inte lura mig för det går inte, du kanske tror att du har lyckats men jag ser allt, jag hör allt. Låtsas att du förstår, gör det, det ger en liten tröst. Men solen kommer gå ner även idag och jag kommer ligga här även ikväll. Det krävs så lite men jag har inte lärt mig än, jag faller än idag och kommer så göra i många år, kanske ända tills solen går ner för sista gången. Men jag hoppas att jag inte kommer falla av samma anledning för det har jag gjort allt för länge nu. Jag är otålig och rastlös.
Haha, jag är glad att alla ni fina människor orkar med mig, även när inte ens jag orkar med mig.
Life's good, jag klagar, men jag njuter.
-
Nu ska jag diska bort min undertryckta ilska, kanske tillomed tar till damsugaren.
-
-
Skoter är bra, snö med. Livet är också bra.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0