Söndagar

Idag är det söndag. Idag är det en sån där söndag där jag inte ens tagit på mig byxor. Jag har faktiskt inte ens klivit upp ur sängen riktigt, jag bara bytte från sängen till bäddsoffan. Jag har plockat fram körkortsböckerna och gjort det mesta av det jag skulle göra tills på torsdag faktiskt. Louise och Sofia har varit här och vi har varit ungefär lika effektiva alla tre idag. Ungefär lika påklädda också. Men nu ligger jag här själv, väldigt skönt. Jag tänker göra en stor kopp te och kolla om det finns något ätbart någonstans i lägenheten sen tänker jag nog slå på tvn, det händer väldigt sällan att jag kollar på tv. Någon gång i veckan ska jag besöka en tatueringsstudio och planera lite. Mer körskola, mer svenskarapporter, mer jobb, mer förväntningar och en jobbhelg ligger framför mig. Jag orkar inte tänka längre. Jag orkar inte riktigt leverera. Helgen har varit lång, lite som flera veckor. Det känns som det var så längesen trots att det bara var igår vid den här tiden vi satt i en soffa och kämpade mot bakfyllan och sippade alkohol. Det tog emot igår, men dansgolvet var lika roligt som alltid tills det fylldes så mycket att jag fick fler än en armbåge i ansiktet. Nej, te, mat. Ha en fin söndag mina vänner.
-
Bild från helgen.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0