Fast lane

Vet ni, jag fick precis ett sånt där slag i bakhuvudet av verkligheten. Sådär så att jag var tvungen att bara sitta ner och bli fascinerad över saker. Över allt igentligen. Har ni tänkt på det? Tänkt på livet ni lever och hur mycket det betyder igentligen? Även de där dagarna när allt bara går lite smått åt helvete hela tiden. Små saker som hela tiden får oss att gå framåt, får oss att skriva en historia. Jag är arton år gammal och redan skulle jag kunna skriva böcker långa som sagan om ringen om mitt liv. Små saker är viktiga i historier, åt vilket håll vinden blåser, vilken jacka du har på dig och vem som log mot just dig idag. Fascinerande. För dig är ditt liv viktigast och vad spelar någon roll om inte det? Varför välja att gräva ner sig över saker som andra inte förstår om du vet vad du menar, om du vet varför, spelar ingenting någon roll längre. Någon annans åsikter har väldigt lite betydelse om du är säker i dig själv. Men visst är det fränt, att du kan skriva, läsa, rita. Att du kan känna och se. Bara du vet vem du är och varför. Om du inte är som alla andra vill är du på riktigt, om du är utan att följa, om du är genom att du vill vara själv, om du är genom att tänka själv så är ditt liv värdefullt. Liv är alltid värdefullt men man får så mycket mer ut av det genom att reflektera över det, det känns så mycket verkligare. Spårar. Nu ska jag samla fler vuxenpoäng och duscha, woop.
-
 
-
Sjukt skön video, Eminem, jag skulle nog gifta mig med han om de gick.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0