Människor, jag, människor, jag.

But maybe I'm just being naiv. Jag har tröttnat. På folk. Jag är ju så jävla perfekt så ingen annan duger. Det var precis så jag menade. Nej, såklart inte, men det är vad människor tänker. Jag tror inte jag är någon, jag anntar att det är precis det som stör folk. Jag blir så trött på människor som faktiskt tror att de är något, vem bestämmer att du är bättre än någon annan? Och vem bestämmer att du har rätt att bestämma hur andra är? Har du någonsin funderat på att ge människor en rimlig chans innan du totalt dömmer ut dem. Jag saknar totalt hopp för männskligheten just nu. Det är en sån dag, det är sånna dagar. Jag behöver få se något gott, något hoppfullt snart, innan Sveriges gråa himmel äter upp mig. Lortsverige. Är jag den enda som tappar orken av att se hur alla går omkring i sin egna bubbla och tror att jorden snurrar runt dem. Alla vill synas mest, höras mest men på det där smutsiga sättet. Tryck ner alla andra så mår du bättre själv. Putsa din bil och måla på ditt kladdiga läppglans och hoppas på att smutsen inte syns. Det lurar de flesta. Inteligens. Ge mig inteligens och medmänsklighet. Sopa inte bara precis framför dina fötter. Jag sopar framför allt för många fötter. Jag är naiv och tror trots allt att det någon gång kommer tillbaka, karma. Jag låter bitter. Jag är lite bitter. Just nu. Jag skulle vilja kunna stänga av. Jag skulle kunna spara så mycket energi om jag bara kunde låta människor vara, låta deras egoism dra dem ännu längre ner i träsket. Men de suger energi som blodiglar. Som parasiter på träd. Egoism är bra, på en viss nivå. Men att alltid låta någon annan lägga vägen framför fötterna på en är fegt och respektlöst.
-
Jag är uttråkad. Jag är uttråkad på det där sättet det inte riktigt går att göra något åt. Jag skulle vilja ha en fruktansvärt intressant människa att umgås med, det kanske skulle hjälpa, okej, vilken människa som helst skulle duga just nu. Men jag är så blyg. Och ensamen, just nu känner jag mig väldigt ensamen. Nästan så ensamen att jag skulle vilja skriva något jävligt provokativt bara för att möjligtvis få någon respons, något att göra. något att diskutera.
-
Looptroooop! Eller ja, jag och Promoe iallafall :D
-
Mera sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0