People say alot about me, I don't give a shit.

Hej bloggisen! Jag har glömt dig helt i två hela dagar, stackars dig, förlåt. Vad har jag gjort idag? Jag har varit på en klädbytar-grej, ni vet, en såndär där man tar med sig grejjer man inte vill ha och sen får man ta grejjer som andra tagit med sig. Fränt var ju de och jag hade jättemysigt med en helt ny människa, inte varje dag de händer. Sen städade jag lite sen umgicks jag med Britt, en väldigt ony människa, men fortfarande lika skön. Nu borde jag vara trött och vilja sova men näe. Bloggar lite bilder på tumblr och lyssnar på musiiik. Jag tänkte kopiera min vän Emmas blogg lite, då hon gav mig idén till vad som kommer här. Jag måste självklart ge henne lite cred så gå in och kika på Emmas blogg här. Emma har alltså på sin blogg listat sina tre sämsta låtar i en videoblogg. Jag är för lat för att göra en videoblogg och jag är lite för positiv just nu så jag tänker lista mina tre favoritlåtar istället. Först ska jag be en liten bön för att jag inte ska bli utskrattad efter detta då jag bor i Östersund och det är helt oacceptabelt att tycka om ''fel'' musik. Dock så säger jag som ASAP Rocky ''Biggest misconception people have about me? I don't know man, people say alot about me, I don't give a shit'' Ungefär. Så here we go:
-
1. På första plats kommer Maskinen - Välkommen till mitt liv. För att jag blir fruktansvärt peppad av låten och känner mig tre gånger bättre än alla andra, jag gillar verkligen att få den känslan av musik. Det finns även en rad i låten som går såhär ''Som att knulla någon med HIV, det kan vara skönt först men det stör mig hela tiden'' Okej, ordvalet är inte vackert, men det är inte livet heller, vi borde verkligen sluta tro det. Det är en slags naken sanning över hela Maskinen vilket är något jag verkligen uppskattar.
-
2. Här kommer den lilla twisten, på andra plats hamnar ASAP Rockys Goldie. Som var Emmas tredje sämsta låt. Jag tycker tvärtom väldigt mycket om denna låt. Jag är även fruktansvärt kär i ASAP, han är så underbart söt. Låten, beatet, de små ''visselljuden'' underbart. Texten är mest en lek med ord, mest om hur han och hans crew är bäst, droger och brudar. Det får vara hur töntigt det vill i andras öron men iallafall jag skulle inte kunna leka ihop ord som de gör. ''It's just me, myself and I and the motherfucker that I came with''.
-
3. Nu blev det lite svårare, men tredjeplatsen går helt enkelt till Jay-Z och Kanye West och deras låt Niggas in Paris. Låten är för det första ett sjukt minne från Alanya. Den har ett sjukt skönt beat och även den här låten kan få mig att hålla huvudet lite högre. Grejjen med den här låten var att jag lärde mig lyssna på den, det är en bra grej, låtar man måste lära sig lyssna på räcker längre.
-
Jag skulle kunna fortsätta, jag har så mycke bra låtar just nu.
Hoodie Allen - No Faith In Brooklyn
ASAP Rocky - Peso
Osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0