And my denial keeps me on the edge of the chance

Och hej. Tagning. The Weeknd släpper nytt album på tisdag, har jag sagt det några gånger eller? Sitter och lyssnar på en av låtarna som han redan släppt som kommer vara med på albumet. Till Dawn (here comes the sun). Ojojoj, vad jag gillar den. Oj vad jag inte kan sluta lyssna på den om och om igen, sitter som i trans. Texten, rösten, musiken. Aj. Jag känner för mycket med han, jag känner allt. Jag har blivit så hemlig, kommer ni ihåg när jag brukade berätta allt och lite för mycket här? Jag tror det beror på att jag tror att folk inte bryr sig så mycket. Det gör folk inte heller. Jag kör lite hellre på att ni får veta om ni frågar. Jag menar, vad är det för mening att jag sitter här och spiller mina guts om ingen tycker att det är underhållande. Haha, förstår ni hur egoistiska och elaka vi är? har ni tänkt på hur mycket saker vi gör som vi bara gör för vår egen skull? Jag skulle vilja säga att det är allt, iförsig kanske jag är lite onödigt elak. Nej, jag har bara ingen gråzon, jag är antingen för snäll eller för elak. Nu vill jag ha choklad. Jag har en såndär dag då jag tycker synd om mig själv. En analys-dag, jag funderar över allt jag tycker och tänker, alla vänner och ovänner. Vet ni vad jag kommer fram till? Jackshit, precis det kommer jag fram till. För er som nu inte är bekanta med ordet så är det slang för ingenting. Hiphop style. Ni vet, jag ska ju som försöka vara lite tuff också. Fast jag är inte så tuff. inte alls. Jag får rätt ofta höra ''men du är ju en så stark person''. Well, det är för att det är ingen som ser mig dagar som den här söndagen. Jag är inte starkare än någon annan, jag bara väljer att inte spotta ur mig allt jag tycker, tänker och känner. Alltså, inte visa det. Det blir lättare så, livet blir lättare så. Man ska inte ta allt så allvarligt, det gör de bara jobbigare för en själv. Nu kom jag att tänka på ett citat jag läste, av Jonas Gardell. Han sa ''Sitter här och tänker på alla mina synder och blir på ganska gott humör måste jag säga''. Precis så tänker jag. Är det inte lite roligt att göra bort sig? Världen går inte under för att någon blir arg på dig, du kommer inte att dö för att du höll på med din kompis ex, det är inte hela världen om du blir för full ibland. And so on. Lev, nu, vem vet, jag tror på att ta chanserna när de kommer, du kanske kommer att inse att det inte var världens bästa grej, men du kommer åtminstone inte stå kvar och undra vad som kunde hänt.
Nu, I present to you, The Weeknd - Till Dawn:
Det är iförsig lite krångligt eftersom den inte är helt släppt än men om ni går in hääääär och läser lite engelska och trycker på play så kommer ni få njuta.
-
I tell myself that I'll take you for the last time
I'll be over you eventually
 
You wash your neck when you leave, now I know your routine
I was in love with your mystery
Now I just take what I can get from you

I'm not embarrassed to be what you want me to be
 
Cause unlike you I got nothing to hide
I don't pretend to have any shame
I got a box we could put all your lies in
Until the end of days
You know that I will be a call away
The call you make when you're all alone
And I know that I will always be the one
You repent when you are done
 
Well here comes the sun
And you’re in my arms
And my denial keeps me on the edge of the chance
That you’ll stay through the night
-
''Och helt plötsligt kände jag för att skriva. Mycket och långt. Utan att avslöja något vill jag bara få ut känslor. Damn, djupt.''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0