But jealousy is just love and hate at the same time

Sakta promenerade jag ner för lindbergsbacken, kände asfalten genom mina slitna converse. I handen höll jag en bit smörgåstårta som kommer bli min frukost imorgon. Det var alldeless stilla ute. Ingen vind, det var varken kallt eller varmt och jag kände mig alldeles lugn. Mobilen var tyst för första gången på länge och jag kände mig ensamen, på ett bra sätt. Steg och röster en bit bakom mig fick mig att öka takten, inte på det där sättet när man blir rädd. Två flickor med slöjor paserade mig, pratade glatt om något på ett språk jag inte förstår. Bortsett från dem och bilar som körde den vanliga raggarrundan låg tystnaden som ett tryck över strömsunds gråa yta. Det är svårt att beskriva ett ställe som strömsund. Lite som en gammal man med för höga tankar om sig själv och drömmar som aldrig blev sanna. Någon som lovar mycket men inte ger något. Men han inger en trygghet som får en att återvända för att dricka kaffe gång på gång.
-
Jag funderade lite på vart jag igentligen hör hemma. Jag vill gärna tro att jag är för stor för ett ställe som det här och som många andra längtar jag bort. Det kliar i mina fingrar men jag vet inte varför. Jag vet att jag vill göra något, jag är så ivrig på att hitta det där som är min grej, det där som jag ska fastna för. Lite borttappad, lite som om någon bara kastade hit mig och tänkte ''äh, hon får plats där''. Men jag vill inte inte bara få plats, jag vill passa in. Jag tror det finns andra som skulle tycka det vore fint om jag var lite mer som alla andra. Men jag tycker inte om att vara som alla andra. Jag tycker inte om människor som är som alla andra, som stavar dåligt, ser vanligt likadana ut, tycker om vanligt vanliga saker och pratar om vanligt vanliga saker. Eller ja, jag tycker om sånna människor ibland. Jag är ju sällan otrevlig. Shit, jag ska nog skriva en novell inatt.
-
-

Kommentarer
Postat av: JH

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Fan vad duktig du är på att skriva människa! :D Kram

2012-05-17 @ 14:37:26
URL: http://jessicahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0