Felrättfelrätt

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som vanligt. Har blivit sämre på det här med bloggandet nu ett tag. Jag prioriterar andra saker och jag har veckor framöver som är istortsett fullpackade med saker att göra. En piercing på g, tandläkartid, prov, konsert, festival och annat som ska hinnas med. Jag slutar snart mitt andra år på gymnasiet och det enda jag kan tänka på är vart tiden tog vägen. Snart står jag där med studentmössan i handen och ska helt plötsligt klara mig själv. Tanken på att jag på något sätt ska ha ett jobb, en egen inkomst som jag faktiskt förtjänar, skrämmer mig. Faktumet att jag på nåt sätt ska få tag på detta jobb gör mig ännu räddare. Ett körkort ska jag ha också. Jag vet att det är ett år kvar men ett år går så irriterande fort. Plugga vidare känns nästan som det säkraste kortet just nu men det är ju inte riktigt vad jag vill. Vad vill jag igentligen? Resa, fota, måla, skriva och bara leva något slags estetiskt och filosofiskt liv. Hur ska jag klara mig på det? Jag önskar lite att jag ville bli advokat eller polis eller något sånt där ''riktigt'' som man faktiskt kan tjäna pengar på samtidigt som man tycker om det man gör. Nu är jag trött också så just nu känns tankarna ännu jobigare. Ta det som de kommer, ta de som de kommer.
-

Kommentarer
Postat av: pappa

Du ska se att det ordnar sig... om än inte som du tror, kanske. Finns vissa brytningar i livet man inte rår på. "Di bare blir", skulle Emil ha sagt! Goosning / pappi

2012-05-21 @ 23:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0