-176-

Godmorgon världen! Ännu en dag att leka med. Jag, som alltid vaknar först som vanligt, började dagen med lite big brother. Mest för att det nog var det tystaste jag kunde göra. Jag har ju ändå två underbara monster i min soffa som verkligen inte är lika morgonpigga som jag. Det värsta är ju att jag börjar bli riktigt sugen på min havregrynsgröt och den är inte lika tyst. Igår var en dag med lite besvikelser. Det gick aningen bra ända tills alkoholen började flöda. Jag kan väl inte säga att det gick dåligt igentligen men humöret gick neråt. Som tur är så hade jag faktiskt bra koll och efter en liten promenad med något bra i lurarna fick mig att lugna ner mig. Sen har jag faktiskt två fina vänner som visserligen kan gå mig på nerverna men de vet när de behövs och så är det bara.
-
Nu tänker jag vara sveriges tråkigaste bloggare och kommentera big brother lite. Jag tyckte att mitt umgänge var omoget. Det tas till en hel ny nivå när vuxna människor mellan, vad är det, 19 och 30 spottar i maten och inte kan acceptera att de har fel eller att vissa saker säger man inte även om man skulle tänka och tycka så. Hanna R för er som vet, går mig på nerverna, det finns ingenting med den människan som gör det roligt att titta på. Hennes logik är ungefär såhär: Det är absolut inte okej att Marcel kallar Hanna J pucko men att Hanna R skriker till Joe att han är tappad i golvet och har växt upp under en sten är okej? Ursäkta? Tror hon att Joe inte tar lika illa upp som Hanna J? Vad, varför? Iallafall fick det avsnittet mig att vilja sluta kolla. Men sen hände något, en försynt liten man på 22 år vid namn Amandus blev påhoppad pga att han är bisexuell. Amandus försökte väldigt bra med att undvika bråk men vissa människor verkar inte ha greppat att det kan gå för långt. Trots att han låg och grät fick han höra hur fel han var. Ett sådant bråk har inte jag sett sen jag gick i 6an och en äldre tjej skrek på mig för en massa lögner, annan historia. Det är patetiskt. Jag fick dock lite hopp för mänskligheten när Amandus ändå agerade så moget. Det gör ju ingenting att han är fin att titta på heller.
-
-
Havregrynsgröten väntar. Förlåt för big brother snacket, jag blev bara så frustrerad.
-
Marie Serneholt – Salt And Pepper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0