-170-

Efter en hel dag i sängen släppte det mesta av ångesten och jag hade ork nog att dra på mig träningskläderna och promenerade i kylan mot bussen som tog mig till en nästan övergiven stad. Väl framme vid de lika öde gymmet fungerade inte nyckeln. Jag frös och vart aningen irriterad när jag insåg att jag faktiskt inte skulle ta mig in och kunna träna bort det sista av min ångest. Besviken plockade jag istället upp kameran och tog några deprimerande bilder medan jag långsamt promenerade tillbaka mot staden. Jag funderade på om jag skulle ta bussen som gick nästan på en gång eller om jag skulle promenera ända till frösön. Mina iskalla fingrar ville ta bussen men mitt huvud behövde luften. Jag bestämde mig för att gå gågatan innan jag styrde stegen mot frösön, mest bara för att jag behövde se människor som andades och rörde på sig. Jag stannade till utanför biosalongen och kollade om det var något som skulle vara värt pengarna. När jag står där, försjunken i min egen lilla värld hör jag någon ropa mitt namn. Där stod Tilda och hennes vän Lina. De var på väg på musikdirekt och eftersom jag inte hade något annat för mig följde jag. Många bra band och musiker uppträdde. När jag satt där blev jag trött igen och när allt var slut och fyra lyckliga band hade gått vidare till finalen mötte jag Fredrik och Axel utanför, de var i full fart med att planera nattens festande. Så avskräckt som jag blev igår kända jag mig nöjd med att sätta mig på bussen till frösön istället. När jag precis klivit av bussen såg jag två personer som fick mig att sätta hjärtat i halsgropen. Jag insåg fort att jag bara sett fel och andades ut. En mening dök upp i mitt huvud och den har inte riktigt släppt än. Men jag vet inte vad den menar riktigt. Det är mitt huvud som spökar. En kvinna i full fart gick förbi mig och jag insåg att jag mest gick och dagdrömde. Nästan utanför min dörr fick jag nästa hjärtinfarkt. Låste upp dörren så fort jag kunde och skyndade in. Andades ut och tänkte att nej, det gör ingenting. Drog på mig mjukisbyxor och satte mig här och skrev. Med lite bluse i högtalarna tänker jag nu borsta tänderna och gå och lägga mig. Mitt matintag idag har bestått av en macka och två äpplen. Äta kan jag göra morgon.

-

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0