Ungdummar

Ungdomar som jag, vi under 18 alltså, vi får jobba med människor, mata, tvätta, torka, hjälpa dem på alla de möjliga sätt. Men vi under 18 vi får inte sitta i kassan på t.ex. ica, varför? jooo, för att vi säljer tobak. Hallå? logic, there is none. Sååå, samhället tycker det är helt okej att lägga andra människor liv och välmående i våra unga händer, men sälja en snusdosa till farbror Olle, det är fan inte okej alltså. Sammhället går mig på nerverna så otroligt just nu under mina 3 sommarjobbsveckor som strömsunds komun tillhandahållit, tack för det även om jag verkligen inte förstår varför det var okej att sätta mig på att ta hand om de som bor på ålderdomshemmet i hammerdal. Jag är inte rätt person där men man ska ju tydligen prova allt..
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0