Noway.

Jag vill alltid ändra på hur jag ser ut. Jag är för otränad, har antingen för kort eller för långt hår. Jag stör mig i allmänhet på hur jag ser ut. Jag har för grova vader och fula fötter. Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att tänka såhär. Vakna varje dag och vara konstant missnöjd med var man ser i spegeln. Jag vet varför jag tänker så oxå. För varje dag när jag vaknar är det första jag gör att starta min dator och logga in på facebook, vet ni vad jag ser där varje morgon? Jag ser alla mina vänners bilder och alla som kommenterat hur fina de är och alla 402 ''gillningar'', ovanpå det så ser jag alla bilder som mina vänner gillat (oftast pojkar) på tjejer i bikini med en perfekt bränna, touch på magrutor, långt vackert hår, vita, raka tänder osv. När jag tänker på det är de inte alla som är särskilt smala heller. Efter de tänker jag på mina senaste profilbilder där mamma och kanske två till är de enda som faktiskt gillat bilden. Hur mycket jag än vet att det igentligen inte spelar någon roll så jämför jag ändå och samma där, jag är inte ensam. Vet ni vad jag gör sen, jag loggar in på tumblr där jag möts av bilder på tjejer och killar med tatueringar som är istortsett utan kläder, underbara, vackra bilder men otroligt, fruktansvärt hemskt när jag senare kollar mig i spegeln strax innan frukost, som jag efter dessa besök på internet mår dåligt över att jag äter. Efter frukosten sätter jag mig vid tvn och bläddrar förbi program som ''du är vad du äter'', ''15 år och överviktig'', ''biggest loser'' och landar på 3an där ''top model'' går, medan jag kollar på dessa två meter höga tjejerna med revbenen utstickande som faktiskt är i min ålder så sitter jag och äter choklad, jag är ju antagligen dum i huvet och har ingen rätt att klaga överhuvudtaget. Jag vet om minst en kvinna som skulle säga att jag får skylla mig själv, ingen hindrar mig från att träna, det är mitt val att äta det jag gör osv. Såklart besöker de, människor som säger såhär, gymmet minst en timme varannan dag. Point of story, skitdag, jag känner mig bara ful idag, som mest varje dag igentligen, det spelar inte så stor roll hur mycket jag försöker igentligen, för det gör jag. Nu har jag fått klaga. Tack, hej.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0