-91-

-
Pojken i randig pyjamas. Vilken hemsk film. Bra men usch, arg. Den handlar om en liten pojke i en nazist familj, hans pappa är soldat så de måste flytta till ett nytt hus ute på landet som pappan säger. De som resten av familjen inte vet är att huset ligger bara ett stenkast från ett koncentrationsläger med gaskammare och hela skiten. Den lilla killen tittar ut genom fönstret på sitt rum och ser något han tror är en bondgård, han ser barn där borta och eftersom det inte finns någon annan i närheten frågar han sin mamma om han får leka med dem, fast han tycker att de är lite konstiga för de har ju pyjamas på sig allihop. Hans mamma tycker att det verkar som en dålig idé men killen tar och undersöker lite närmare och träffar en liten kille som sitter på insidan av staketet i sin pyjamas. De blir vänner och från de så går det utför.
-
Titta på den om ni vill bli arga, altenativt fälla några tårar. Jag gjorde båda.
-
-
Över till annat värdelöst jag kan berätta.
Satt just och tittade ut i lägenheten med spotify i bakgrunden när jag tillslut frågar mig själv varför jag lyssnar på en så förskräckligt dålig låt. Jag sa det förstås inte högt till mig själv men man brukar säga så right? Metallica är bra föresten. Jag har mattedag imorgon, *härstårdetmassasvordommarommatte*. Nej, jag tror inte att jag är rolig. jag har lite ont i huvudet och jag är ganska trött. Klockan är 9, jag vet men det var inte du som sov på en madrass på golvet som du dessutom var tvungen att dela med en bredaxlad pojke för att ingen av er ville sova i soffan. Fast det gjorde ingenting, sov iallafall. Till halv 1 så jag anntar att det dög. Jag skulle ju göra saker idag tänkte jag när vi väl klev upp så jag satte mig på bussen till frösön och resultatet blev att jag nu har en skinande ren lägenhet. Finns såklart lite lite lite kvar men det var saker jag inte kunde göra nu. Usch, jag skulle nog kunna sitta och skriva såhär i evigheter. Men det ska jag inte! Haha! Jag ska minsann läsa gamla saker jag skrivit och fundera ut en fortsättning på novellen. Fast iförsig, jag vet ju fortsättningen, bara inte hur jag ska kunna få ner verkliga minnen på papper. Så därför ska jag rota runt i gamla texter och se om jag kan få samma känsla igen. Eller om det krävs en tågresa och en vecka utomlands. Tack och hej. Ha det bra. Kolla på Metallica.
-

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag har läst pojken i randig pyjamas, sjunkt bra men sorgsen!



Fin blogg ;)

2012-01-23 @ 21:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0