-105-

-
Tänkte såhär att ni vill veta saker om mig. T.ex att jag är en sjukt morgonpigg människa och för första gången ska jag försöka utnyttja det genom att dra på gymmet 7 på morgonen en fredag som imorgon. Vad mina fingrar flöt fint över tangenterna ikväll. Efter mitt tidiga morgonpass blir det en chill skoldag sedan beger jag mig mot strömsunds instängda värld och utforskar natten med två galna brudar och alla andra virriga människor. Livet börjar räta ut sig, jag är på väg in på en bred raksträcka där jag tänker glida i någon snygg bil och lyssna på hög musik, kan hända att jag plockar upp en och annan liftare och skaffar nya relationer. Just nu kommer svala vintervindar från mitt öppna fönster och jag börjar känna tyngden lägga sig på mina ögonlock. Mina tankar går till en vän som ligger mig nära hjärtat som alltid brukar säga att han tar dagarna som de kommer när jag förgäves försöker planera och förstå vart jag ska, kanske har han rätt, men inte för mig, jag behöver en plan, jag behöver veta vart jag ska, när och varför. Nu vet jag, nu vet jag hur mitt liv är, och jag ber till någon slags högre makt att jag inte ska tröttna lika lätt som jag brukar. Jag mår bra av det här. Nu ska jag blunda och hoppas på vackra drömmar.
-
Det tar tre veckor att ändra en tanke. Jag tror aldrig jag ens märkte att den här tanken förändrades.
-

Kommentarer
Postat av: pappi

Du skriver verkligen bra, eller kanske hellre, du hanterar språket och det skrivna ordet självständigt och respektlöst, men ändå rätt, på ett sätt som imponerar.... / BJ

2012-01-26 @ 22:00:59
Postat av: Kerstin Johansson

Instämmer med föregående talare eller skrivare. Mama

2012-01-27 @ 11:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0