-62-

Hej mina vänner!
Här är ett tråkigt inlägg där jag berättar om skolan, tralala!
Angående att jag äntligen har tagit tag i min situation med skolan nu så tänkte jag förklar lite fint varför, hur, när osv. Jag har alltså kollat om det är möjligt om jag kan byta till John Bauer, media. Det är inte helt klart än, papperna med mina betyg osv är skickade till jb och jag väntar på att de ska se om jag kan hoppa in i ettan eller tvåan nu efter jul. Går inte det så tänker jag svälja det faktum att jag inte trivs och stå ut de sista ett och ett halvt år jag har kvar på Vittra och se vad jag kan läsa efter skolan för att få ut det jag vill ha. Det eventuella bytet beror mest på min inriktning tyvär. Det har varit så mycket krångel och jag har känt att jag inte får nog med information i tid och det gäller det flesta lektioner. Det är inte så roligt att gå en utbildning som man känner att man inte får något utav. Jag utvecklades massor i ettan men det känns som att det tog stopp där, den här terminen har jag trampat på samma ställe. Jag har funderat på att byta sen slutet av ettan så tro inte att jag kom på det här förra veckan, det är bara något jag inte pratat om. Jag har fått väldigt olika kommentarer av folk både från jb och vittra, de flesta på vittra förstår att jag vill byta och det stärker ju bara det faktum att jag nog inte är den enda som inte är helt nöjd med situationen på skolan. Jag vet ju såklart inte hur det är på jb men jag känner att där kan jag lära mig något som jag kan ha nytta utav, lära mig något överhuvudtaget. Det är inte meningen att slå ner vittra nu, det här är bara mina personliga åsikter (kom ihåg det) och de har jag framfört till rektorn redan. Jag känner inte särskilt många på jb men de jag känner har haft olika åsikter, en del tycker att det ska bli kul medans andra tror att jag kommer att ångra mig. Ärligt talat så finns det bara 2 anledningar till att jag skulle stanna på vittra, 1: jag måste börja med 96orna efter sommaren om jag ska byta. 2: Mina helt jävla underbara vänner på Vittra. Tyvär så är mina vänner inte lika viktiga som min utbildning. De kommer helt klart strax efter men mina vänner kan jag vara med på fritiden och de kommer inte slippa mig så lätt, haha. Jag måste erkänna att jag blev sjukt rörd när en av mina närmaste vänner började gråta när jag berättade, trots att dit jag isåfall ska är i huset bredvid och vi kommer att äta lunch tillsammans.
-
Kom ihåg att det här är mina personliga åsikter. Bara för att Vittra inte funkar för mig betyder inte det att de är en dålig skola utan just precis det jag sa, det är inte min grejj.
-
Avslutar det här med några låtar.
The Audition – My Temperature Is Rising
One Direction – What Makes You Beautiful
Mike Posner – Cheated
-

Kommentarer
Postat av: BJ

Väldigt bra skrivet, Mia! /pappa

2011-12-16 @ 07:48:46
Postat av: Elin

klokt av dig! <3

2011-12-17 @ 03:13:35
URL: http://anothercrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0